::KATAKU::

kitA hAnyA iNsAn biAsA yAnG tAk mAmpU uNtuK puAskAn hAtI sEtiAp iNsAn LaiN..yAnG pEntinG kitA tAhU siApA diRi kitA SudAh mEmAdAi

::BILA HATI BERSATU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 1 May 2012

beza antara SUKA dan CINTA

Assalamualaikum semua! ha.. tuh, baca tak tajuk entry kali nih? jiwang tak tajuk die? hehe.. alaa, bukan selalu kan ziza nak berjiwang2 kat blog kesayangan nih..hehe.. kali nih, ziza nak kongsi ilmu sikt..pada mereka yang tak tahu, meh ziza bagitahu pe beza dua2 perasaan nih.. nih pe yang ziza tahu lah kan..hehe.. jom, scroll sampai habis meh..hehe.. ada 8 perbezaan antara suka dan cinta tapi pada situasi yang sama.. cuma perasaan dan tingkah laku je yang berbeza.. nak tahu? jomm...  :)

! kalau kita SUKA kat orang tu, ini yang kita rasa !

  1. di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira..
  2. di hadapan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin je..
  3. jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum..
  4. di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej kita yang sebenar..
  5. di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa sahaja..
  6. kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka..
  7. bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk buat dia gembira..
  8. perasaan suka bermula dari telinga.. jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang umpama kita membuang telinga kita..



! kalau kita CINTA kat orang tu, mungkin ini apa yang kita rasa !
  1. di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang..
  2. di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga - bunga..
  3. jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku..
  4. di depan orang yang kita cinta, kita akan menjadi malu..
  5. di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata - kata..
  6. kita tak akan merenung mata orang yang kita cinta..
  7. bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis..
  8. perasaan cinta bermula dari kata.. jika kita menutup mata, cinta akan berbuah menjadi airmata..
haa.. dah habis pun..hehe.. macam mana? ada tak yang sama kat korang semua antara yang ziza senaraikan nih? tepuk dada, tanya selera.. mana lah ziza tahu ka.. hati korang, korang je yang tahu.. yang nih cuma satu perkongsian je, korang kaji lah balik ye.. mana tahu salah ke.. sekadar perkongsian je k..

entry nih TAK ADA KAITAN langsung dengan sesiapa kayh! " ilmu tu akan lebih bertambah jika dikongsi.. tetapi, ilmu boleh berkurangan bila disimpan sendiri "

# sekian sahaja di entry nih, nanti kita jumpe di next entry k.. taaa daaa :)  #

Dah Baca Jangan Lupa Komen Ye

7 comments:

Masrizan said...

bru thu yg mne kite suke & yg mne kite cinta.. betul sume tuh..
nak share bole???

z said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ziza said...

hehe..betul ke entry nih? tah lah..kongsi je..shre lah..sgt dialu2 kn..huhu

dect. Amir said...

cmtu rmi nya org yg amir ske.
hahaha

ziza said...

wah wah wah! pandai dah amir ye? hehe.. betul ke entry ziza nih? jgn amik 100% ye.. kaji dulu taw.. :)

IeLa tU sAya.. said...

betul..betul..
yg num 1 tu sngat betul..
dekat depan orng yg kiter suka..
mmg gmbra thap gaban laa..haha :D

ziza said...

hehe.. kn? tp ble dah gmbra tuh, skliling pun da xtgk dah kn..huhuhu..