::KATAKU::

kitA hAnyA iNsAn biAsA yAnG tAk mAmpU uNtuK puAskAn hAtI sEtiAp iNsAn LaiN..yAnG pEntinG kitA tAhU siApA diRi kitA SudAh mEmAdAi

::BILA HATI BERSATU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, 18 March 2012

KEGEMBIRAAN suatu KESEDIHAN pada diriku! *PART 1*

 Assalamualaikum semua.. entry kali nih tentang apa yang ziza rasa pada saat keputusan STPM 2011 diumumkan pada tanggal 07 Mac 2012 yang lalu iaitu pada hari Rabu!dah lama kan? tapi ziza baru je dapat kekuatan nak tulis entry nih..KNP???!! SEBABNYA... awak akn tahu bila scroll entry nih till the end kayh..

Saat nih memang tengah menghitung detik je menanti keputusan keluar.. hanya Allah je yang tahu betapa hebatnya degupan jantung ziza time tu.. yelah, ziza nih idak lah sepandai dan secerdik kawan2 ziza.. jujurnya, ziza malu bila mereka lebih berjaya.. nampak sangat yang ziza tak yakin diri kan.. tapi, itu lah ziza.. mula2 dalam dewan ade 3 org cikgu je.. tapi.. bila penyelaras Form 6 masuk!! walaaahhh!! memang macam nak terkeluar lah kan.. mahu tak nya, keputusan dah ade kat dia..

mula2 dapat result MUET.. pas tu cikgu umumkan sorang2 nama pelajar CEMERLANG! wahhh.. kalian memang superb lah.. yg best student dari kelas ziza, memang tak sangka lah.. dulu dia paling malas, paling kuat tidur.. last2, yang terbaik.. mahu tak bangga ada kawan kelas yg berjaya.. ok, lepas tu umum plak pelajar yang dapat A bagi setiap subjek.. mula2 SEJARAH, lepas tu PENGAJIAN AM, diikuti EKONOMI, dan diakhiri BAHASA MELAYU! PENGAJIAN PERNIAGAAN tak da ke? haah, xde.. mungkin soalan tuh terlalu berat kot.. ziza tak amik, so tak tahu lah kan..ziza tak boleh nak komen lebih2 lah..huhuu..antara banyak2 subjek nih, satu daripadanya ziza dapat..1 je ke ziza? tapi cukup bermakna..sebab STPM nih susah dia boleh tahan lah jugak..

ok, bila habis je..sorang2 g lah amik result..sampai la turn ziza..peghh! takutnye..macam tak nak bukak je.. bukak2, ALHAMDULILLAH!! 3 subjek dapat atas 3.00, 1 lagi 2.75..hehe..keseluruhan nya ziza dapat bape ek? 
nak tahu??? huhu..xde lah cemerlang bagi mereka yang pandai2 2 kan..tapi, bagi ziza yang tak bape nak bijak sangat nih, cukup cemerlang..pointer ziza dapat lah lebih 3.00..

ziza berjaya SAHUT CABARAN salah SEORANG kenalan ziza nih..dia nih macam selalu nak jatuhkan ziza..kononya ziza main2, sebab tu lah susah nak maintainkn pointer macam dia..HELLO!!! 'awak tahu ke saya main2? saya ade banyak kerja dan masalah lah tyme tu..so, cakap jangan ikut sedap je kayh!!' dia nih dulu amik diploma..boleh lah cite kan..cikgu ziza cakap, diploma nih lagi senang dari STPM..REALITINYA~ ziza tak tahu lah..tapi bila dia MEMPERLEKEHKAN ziza, rasa macam nak belasah je kan..emm.. sabor je r~

saat ziza GEMBIRA dgn result ziza, tiba2 SEBAK rasa hati.. hanya ALLAH je yang tahu..ziza teringat kat arwah mak..saat ziza capai kejayaan, ziza tak dapat nak berkongsi dengan mak..ziza tak dapat nak buat mak bangga masa nih..dulu tyme result UPSR keluar, ziza mampu buat mak menangis kegembiraan.. masa PMR plak, mak tak caya dengan keputusan ziza..sebab ziza banyak main2 kat rumah..tapi mak tak tahu yang ziza sungguh2 kat sekolah..tapi sayang..bila SPM, ziza sendiri pun sedih dengan keputusan ziza..SANGAT MENGHAMPAKAN!! 'mak mesti kecewa dgn adik kan? tapi mak tak cakap..sebab mak tak nak tambah kesedihan adik masa tu..adik tahu, adik dapat baca raut wajah mak..maafkan adik mak'..

nih BONDA ziza yang tercinta..adik SAYANG mak sangat2!! tunggu adik kat 'sana' ye mak..nanti adik jumpa mak..INSYA-ALLAH..

Dah Baca Jangan Lupa Komen Ye

2 comments:

eykin hamzah said...

sabar ye adk ziza..alhamdulillah adq da berjaya dan adq da bangga kan arwah mak adq..insyallah dia sgt2 bangga ngan keputusan adq..bnyk2 ka berdoa ye adq.. :)

::ziEzA:: said...

thankz kak..! ziza berharap sangat mak dapat raikan dgn ziza! tpi..x..zza trma ketentuan Ilahi..